Δημιουργώντας την κοινότητα

1. Κοσμοαντίληψη (worldview)

1.1 Ολιστική κοσμοαντίληψη

1.2 Επανασύνδεση με την φύση

1.3 Αφύπνιση και μετουσίωση συνειδητότητας

1.4 Γιορτάζοντας την ζωή, δημιουργικότητα και τέχνες

1.5 Κοινωνικά ενεργοποιημένη πνευματικότητα

 

2. Κοινωνία

2.1 Δημιουργώντας την κοινότητα και αγκαλιάζοντας την ποικιλομορφία

2.2 Επιδεξιότητα και μέσα επικοινωνίας: λήψη αποφάσεων, συντονιστές, επίλυση κρίσεων

2.3 Προσωπική ενίσχυση και προσόντα

2.4 Υγεία και ίαση

2.5 Τοπική, περιφερειακή και οικουμενική διασύνδεση

 

3. Οικονομία

3.1 Μεταφέροντας την παγκόσμια οικονομία προς την αειφορία

3.2 Σωστός τρόπος ζην

3.3 Κοινωνικές επιχειρήσεις

3.4 Τράπεζα κοινότητας, συναλλαγές και νομισματική πολιτική

3.5 Νομικά και οικονομικά θέματα

 

4. Οικολογία

4.1 Πράσινα κτίρια και επανάχρηση

4.2 Τοπική τροφή

4.3 Κατάλληλη τεχνολογία

4.4 Ανάπλαση οικοσυστημάτων και ανασυγκρότηση μετά από φυσικές καταστροφές

4.5 Ολοκληρωμένος σχεδιασμός οικο-κοινοτήτων

 

 

 

Επιγραμματικοί στόχοι κάθε ενότητας

 

1.1 Ολιστική κοσμοαντίληψη:

– Μια ολοκληρωμένη κοσμοαντίληψη που εμπεριέχει και τις επιστημονικές και τις πνευματικές διαστάσεις σε όλα τα επίπεδα, από το προσωπικό μέχρι το πλανητικό.

– Υποστήριξη των ανακαλύψεων των ‘νέων επιστημών’ που δείχνουν την πνευματική βάση της πραγματικότητας

– Εισαγωγή των μελών στο νέο λεξιλόγιο που περιγράφει αυτή την κοσμοαντίληψη

– Βοήθεια στο να επουλωθεί το χάσμα μεταξύ πνευματικότητας και επιστήμης και ταυτοχρόνως μεταξύ Ανατολικών και Δυτικών πολιτισμικών παραδειγμάτων

– Ενστάλαξη μιας βιωματικής επίγνωσης της αλληλοσύνδεσης της ζωής όχι σαν μια μεταφορά αλλά σαν μια ζωντανή αλήθεια για την οποία πρέπει εμείς οι ίδιοι να λάβουμε την ευθύνη.

 

Βιωματικές ασκήσεις μάθησης:

 

Πηγές, αναφορές, σύνδεσμοι, παραδείγματα:

 

 

1.2 Επανασύνδεση με την φύση:

– Ανάπτυξη της ευαισθησίας και της δεκτικότητας προς την Φύση που απαιτείται για να δημιουργηθούν οι οικο-κοινότητες

– Συνειδητοποίηση πως το να προσέξουμε την υγεία της Φύσης είναι θεμελιώδες σε όποια συζήτηση περί αειφορίας

– Να μάθουμε να ακούμε την Φύση ως δάσκαλο και οδηγό

– Μια δέσμευση πως θα ξεκινήσουμε να κάνουμε τα ενεργά βήματα να τιμήσουμε και να επαναφέρουμε την Φύση, ξεκινώντας από τα δικά μας σώματα

– Ως απώτερο σκοπό έχουμε το να επανασυνδεθούμε με την Φύση στο σώμα, στο νου και στο πνεύμα

 

Βιωματικές ασκήσεις μάθησης:

 

Πηγές, αναφορές, σύνδεσμοι, παραδείγματα:

 

 

1.3 Αφύπνιση και μετουσίωση συνειδητότητας:

– Να μπούμε στην οπτική να δούμε την πλανητική ζωή σε σχέση με τον κόσμο

– Να εξερευνήσουμε την βαθύτερη αποστολή μας και τον σκοπό της ζωής μας

– Ξεκινάμε ή ενδυναμώνουμε πρακτικές που οδηγούν στην αφύπνιση και μετουσίωση της συνειδητότητάς μας

– Στοχαζόμαστε πάνω στην κατάληξη των πνευματικών ατραπών με τους άλλους

 

Βιωματικές ασκήσεις μάθησης:

 

Πηγές, αναφορές, σύνδεσμοι, παραδείγματα:

 

 

1.4 Γιορτάζοντας την ζωή, δημιουργικότητα και τέχνες:

– Παρουσιάζουμε τις τέχνες σαν ένα θαυμαστό μέσο προσωπικής βελτίωσης, ίασης και μεταμόρφωσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους τους ανθρώπους σε όποιο επίπεδο δεξιότητας

– Αναγνωρίζουμε και αποδεχόμαστε την απεριόριστη δημιουργικότητα σαν την πραγματική μας φύση, σαν μια ροή από την κοσμική πηγή, όσο φυσική και η άνθιση ενός λουλουδιού

– Δημιουργία όμορφου περιβάλλοντος που εμπνέει στο οποίο η διαίσθηση ενισχύεται και η δημιουργικότητα μπορεί να ρέει ανεμπόδιστα ως ένας εορτασμός της ζωής

– Σχεδιασμός και παρουσίαση κοινοτικών εορτασμών ως μια έκφραση συλλογικής τέχνης, ενισχύοντας το δέσιμο μεταξύ των μελών και μαθαίνοντας από την εμπειρία πως το να ζούμε σε μια κοινότητα επιτρέπει στα μέλη να αναπτύξουν μια κουλτούρα εορτασμού

– Διδάσκοντας πως οι υψηλότερες μορφές δημιουργικότητας (ατομικές και συλλογικές είναι το να κάνουμε την ζωή μας ένα έργο τέχνης

 

Βιωματικές ασκήσεις μάθησης:

 

Πηγές, αναφορές, σύνδεσμοι, παραδείγματα:

 

 

1.5 Κοινωνικά ενεργοποιημένη πνευματικότητα:

– Συνδέουμε μαζί τους δρόμους της εσωτερικής πνευματικής μετουσίωσης και της εξωτερικής κοινωνικής αλλαγής

– Τοποθετούμε την πνευματική αφύπνιση και την μεταμόρφωση της συνειδητότητας στην ατζέντα της κοινωνικής αλλαγής

– Τοποθετούμε τον ακτιβισμό της κοινωνικής αλλαγής στην πνευματική ατζέντα

– Συντονίζουμε εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των πνευματικών ομάδων και των ομάδων κοινωνικής αλλαγής, ώστε έτσι να συνεργαστούν οι απώτεροι στόχοι και των δύο μαζί

– Εμπνέουμε και ενισχύουμε νέους ασκούμενους στην κοινωνικά ενεργοποιημένη πνευματικότητα με ισχυρά-αποτελεσματικά παραδείγματα από τους πρωτοπόρους

 

Βιωματικές ασκήσεις μάθησης:

 

Πηγές, αναφορές, σύνδεσμοι, παραδείγματα:

 

 

 

2.1 Δημιουργώντας την κοινότητα και αγκαλιάζοντας την ποικιλομορφία:

– Εκτιμώντας την μεγάλη δύναμη κοινωνικής αλλαγής που υπάρχει στην δημιουργία μιας κοινότητας

– Μαθαίνοντας για το πώς να ξεκινήσουμε μια κοινότητα, οργανώνοντας μια ομάδα-πυρήνα, συνθέτοντας ένα κοινό όραμα, δένοντας την ομάδα, και ενσταλάζοντας μια ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης και καλής θέλησης

– Μαθαίνοντας να λειτουργούμε από το επίπεδο της καρδιάς σε οτιδήποτε κάνουμε

– Να ενσωματώνουμε τις ποιότητες της εμπάθειας, βαθύτερης κατανόησης, συγχώρεσης και συμφιλίωσης στην σχέση μας με τους άλλους

– Αγκαλιάζοντας την ποικιλομορφία και την διαφορετικότητα και να είμαστε έτοιμοι-ανοιχτοί στα πλούτοι που επιφέρει αυτό στην ζωή μας

 

2.2 Επιδεξιότητα-μέσα επικοινωνίας: λήψη αποφάσεων, συντονιστές, επίλυση κρίσεων:

– Συζήτηση των ορισμών ομοφωνίας και επεξήγηση γιατί η ομοφωνία στην διαδικασία λήψης αποφάσεων στις οικο-κοινότητες προτιμείτε

– Κατανοώντας τον ρόλο του συντονιστή στις συμμετοχικές διαδικασίες και πως αυτός διαφέρει από την παραδοσιακή-συμβατική ηγεσία

– Διερευνώντας τα βασικά που αφορούν την συμπονετική επικοινωνία και πώς να αντιμετωπίζουμε τις διαφωνίες

– Οι σχέσεις μεταξύ σχεδιασμού, οργάνωσης, ανάδρασης, ανασκόπησης, αξιολόγησης στην κοινοτική ζωή

– Η εμπειρία της παραγωγής μιας συντονιστικής ομόφωνης απόφασης

 

2.3 Προσωπική ενίσχυση

– Αγκαλιάζοντας την έννοια της προσωπικής ενίσχυσης και της ενίσχυσης των άλλων

– Μαθαίνοντας πως μια ομάδα από ισχυρές προσωπικότητες μπορεί να δουλέψει μαζί με μια οργανική δομή κοινών και αλληλένδετων ευθυνών

 

2.4 Υγεία και ίαση

– Επίγνωση της ανθρώπινης ύπαρξης ως μια ολιστική οντότητα- μια ένωση νου, σώματος, ψυχής και πνεύματος

– Κατανόηση του πως θεραπεύουμε τους εαυτούς μας με το να θεραπεύσουμε την σχέση μας με τον Γη

– Στα σενάρια ίασης να κατευθύνουμε την προσοχή όχι προς την αρρώστια αλλά προς τις ανάγκες του ατόμου ολοκληρωμένα, συμπεριλαμβανομένου και τις εσωτερικές

– Αναγνωρίζοντας την σοφία των παραδοσιακών μεθόδων ίασης και η εξισορρόπηση τους με τις σύγχρονες ιατρικές γνώσεις

– Αναγνωρίζοντας πως η κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι μοναδική και πως για τον κάθε ένα ο δρόμος της ευεξίας είναι συγκεκριμένος και προσωπικός

– Αναγνωρίζοντας πως η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος θεραπείας

 

2.5 Τοπική, περιφερειακή και οικουμενική διασύνδεση

– Μαθαίνοντας να σεβόμαστε την κοινότητα των ανθρώπων που ζούσαν πριν, αυτών που ζουν τώρα και αυτών που θα ζήσουν στο μέλλον μετά από εμάς

– Μαθαίνοντας να κάνουμε φιλικές σχέσεις με τους γείτονες και τους επισκέπτες: να ξεπεράσουμε την ιδέα του ‘εμείς’ – ‘αυτοί’

– Σχεδιάζοντας για μια κοινωνική οικολογία: ισορροπία δημόσιου και ιδιωτικού χώρου

– Να βρίσκουμε τρόπους να υποστηρίζουμε την αειφορία στην ευρύτερη περιοχή μας: bioregionalism (βιο-περιφέρεια

– Να διευρύνουμε την οπτική μας: δικτύωση, ανταλλαγή, εκπαίδευση, υποστήριξη, και αλληλεγγύη σε τοπικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο

 

 

 

3.1 Μεταφέροντας την παγκόσμια οικονομία προς την αειφορία

Να αναπτύξουμε μια κατανόηση των εξής:

– Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει η παγκόσμια οικονομία σήμερα

– Τις συνέπειες-επιπτώσεις που έχει ο σημερινός τρόπος της παγκόσμιας οικονομίας στους ανθρώπους, στην κοινωνία και στα οικοσυστήματα

– Γιατί η παγκόσμια οικονομία εξελίχθηκε όπως έχει σήμερα

– Πως μπορεί η παγκόσμια οικονομία να γίνει πιο δίκαιη, ελαστική και βιώσιμη

– Οι τύποι αλλαγών που απαιτούνται για να το πετύχουμε αυτό

 

3.2 Σωστός τρόπος ζην

– Βοηθώντας την συμπλήρωση της καρδιάς και της ψυχής μέσα στις οικονομικές και lifestyle επιλογές

– Βοηθώντας τους συμμετέχοντας να αναπτύξουν μια ευρύτερη σύνδεση με τον σκοπό της ζωής τους

– Προτείνοντας επιλογές ζωής που συνεισφέρουν στην πλανητική υγεία και την οικουμενική ευεξία παρά εμποδίζουν

 

3.3 Κοινωνικές επιχειρήσεις

– Στοχασμό πάνω στα είδη επιχειρήσεων που ταιριάζουν καλύτερα στην κλίμακα και στον χαρακτήρα της οικοκοινότητας και της γύρο περιοχής.

– Διερευνώντας την έννοια και την εμπειρία των κοινωνικών επιχειρήσεων

– Εξετάζοντας αυτούς τους τύπους και δραστηριότητες κοινωνικών επιχειρήσεων που τείνουν να ευημερούν σε συνθήκες οικοκοινοτήτων

– Βοηθώντας τους συμμετέχοντες να οραματιστούν κοινωνικές επιχειρήσεις στις οποίες θα ήθελαν να ξεκινήσουν και να υποστηρίξουν

 

3.4 Τράπεζα κοινότητας, συναλλαγές και νομισματική πολιτική

– Προωθώντας μια κατανόηση του τι είναι τα χρήματα και πως δουλεύουν

– Παρέχοντας πληροφορίες για το πώς άλλες οικοκοινότητες και άλλες κοινότητες (σκόπιμες και συμβατικές ανά τον κόσμο έχουν καταφέρει να αναπτύξουν ακμάζουσες τοπικές οικονομίες

– Παρέχοντας συγκεκριμένες πληροφορίες για το πώς να στηθεί και να διαχειριστεί μια τράπεζα κοινότητας και συστήματα νομισματικά

 

3.5 Νομικά και οικονομικά θέματα

– Να δημιουργηθεί μια κατανόηση των ποικίλων νομικών και οικονομικών επιλογών που υπάρχουν για τις οικοκοινότητες και τις κοινωνικές επιχειρήσεις και να καθοριστούν αυτές που ταιριάζουν καλύτερα στο συγκεκριμένο πλαίσιο (της ομάδας

– Να μάθουν στους συμμετέχοντες να κάνουν μελέτες καταλληλότητας και επιχειρησιακά πλάνα

– Να παροτρύνουν τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιούν τα διάφορα εργαλεία που παρέχονται σε αυτή την ενότητα καθώς και στις άλλες ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους project και κοινωνικές επιχειρήσεις

 

 

 

4.1 Πράσινα κτίρια και επανάχρηση

– Αξιολογώντας αντικειμενικά τα προβλήματα που υπάρχουν στα σύγχρονα συμβατικά κτίρια και στις τεχνικές κατασκευής

– Εξοικείωση με τις διάφορες ΄πράσινες’ (μερικές φορές αποκαλούμενες ‘εναλλακτικές’ τεχνικές κατασκευής οι οποίες παρέχουν πιο υγιή, περισσότερο ενεργειακά αποδοτική και λιγότερο περιβαλλοντικά επιζήμιες κατασκευές

– Αναπτύσσοντας επίγνωση της ανάγκης διαχωρισμού στην επιλογή κατασκευαστικών υλικών και αρχιτεκτονικών στυλ σε συνάρτηση με την τοπική περιοχή

– Καλύπτοντας τα θέματα επανάχρησης πτωχά σχεδιασμένων κατασκευών, συμπεριλαμβανομένου και πτωχά σχεδιασμένων αστικών και υποαστικών δομών

– Προτείνοντας την επανάχρηση υπαρχόντων μερικώς ή ολικός εγκαταλελειμμένων οικισμών και έτσι ανασυγκροτώντας την τοπική πολιτισμική ταυτότητα

 

4.2 Τοπική τροφή

– Ανάπτυξη της επίγνωσης στους συμμετέχοντες για τα οφέλη της καλλιέργειας, διανομής και κατανάλωσης τοπικών προϊόντων διατροφής

– Κάνοντας την σύνδεση μεταξύ προσωπικής και οικουμενικής υγείας και ευεξίας

– Ενημέρωση και αύξηση της επίγνωσης πάνω στις υπάρχουσες μη-βιώσιμες μορφές παραγωγής και κατανάλωσης

– Εισαγωγή στις διάφορες μεθόδους και τεχνικές παραγωγής οργανικών προϊόντων διατροφής

– Παροχή ενός πλαισίου άμεσης, χειροπιαστής και βιωματικής εμπειρίας

 

4.3 Κατάλληλη τεχνολογία

– Ενισχύοντας μια καλύτερη κατανόηση των πιο προηγμένων τεχνολογιών (αειφορίας

– Ρεαλιστική αξιολόγηση του τι είναι εφικτό σήμερα ενώ παράλληλα να συνεχίζονται οι έρευνες για ακόμα καλύτερες λύσεις

– Αξιολόγηση θεμάτων ενέργειας σε πλανητικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο

– Διερεύνηση μιας γκάμας τεχνικών που να είναι εφαρμόσιμα στον σχεδιασμό οικοκοινοτήτων, όχι απλά σε τεχνολογίες ενέργειας

 

4.4 Ανάπλαση οικοσυστημάτων και ανασυγκρότηση μετά από φυσικές καταστροφές

– Γνώση πάνω στα θεμελιώδη της οικολογίας

– Γνώση πρακτικών τεχνικών για ανάπλαση

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s